Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Zlatan skulle gästa 100-wattaren – tvingades avboka i sista stund

Publicerad: 17 Oktober 2014, 08:02

Zlatn visste om att Volvo och F&B skulle vinna och ville vara med på galan, men fick nej av PSG i sista stund.

Foto: Volvo Cars.

Resumé kan avslöja att Zlatan Ibrahimovic skulle ha gästat 100-wattaren i onsdags kväll. Han hörde själv av sig till Forsman & Bodenfors – och planen var att han skulle sitta vid byråns bord på reklamgalan. Men dagen innan tvingades han avboka eftersom PSG i sista stund sa nej.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenSveriges AnnonsörerVolvo CarsZlatan IbrahimovićForsman & BodenforsKOMMF&B

Enligt säkra källor planerades det i största hemlighet – i tre veckors tid – för Zlatans medverkan på 100-wattaren.

Den svenske superstjärnan hörde för en tid sedan av sig till Forsman & Bodenfors som gjorde Zlatan-filmen #madebysweden för Volvo Cars. Zlatan har hela tiden varit mycket nyfiken på hur kampanjen har gått och hur bra Volvo har sålt på reklamen och om det skulle bli något reklampris.

Enligt en initierad uppgiftslämnare kontaktade Zlatan byrån för att höra om de skulle få ta emot priset på 100-wattaren. Tillsammans med arrangörerna Sveriges Annonsörer och Komm planerades det sedan för Zlatans ankomst till galan.

– Han var jätteintresserad, verkligen, och tyckte att det skulle bli en kul grej att vara med på, eftersom han varit så engagerad i kampanjen. Han ville verkligen gå, säger Resumés källa.

Zlatan ville vara där lite diskret och sitta vid byråns bord, enligt vad Resumé erfar. Han var tydlig med att han själv inte ville stå i centrum, äen om det av förklariga skäl skulle bli svårt.

Zlatan hoppades att han skulle få tillåtelse av sin klubb PSG att åka till Stockholm och närvara på galan eftersom han för närvarande är skadad och rehabtränar.

Men dagen före galan fick Zlatan ett negativt besked från klubben – han nekades att åka – till både hans egen, byråns och arrangörernas besvikelse.

Sveriges Annonsörer vd Anders Ericson vill inte uttala sig när Resumé konfronterar honom med uppgifterna.

– Inga kommentarer.

Inte heller Zlatans varumärkeschef Mika Lepistö vill ge några kommentarer.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.