Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Zlatans reklamskräll

Publicerad: 25 juni 2008, 08:10

EM är som bekant över för Zlatan – men hans reklamskräll ger fortfarande eko:
Den Nike-sponsrade superstjärnan hade innebandymärket Unihoc:s logga i pannan.
Företaget jublar över den oväntade exponeringen.


Zlatan Ibrahimovic är ett av Nikes största affischnamn. Men när Inter-anfallaren tog på sig ett hårband under EM kom det varken från Nike eller landslagets klädsponsor Umbro.

I stället hade han Unihoc-loggan i pannan.

Inför  Sveriges avgörande match mot Ryssland bar Zlatan Unihocs hårband på träning, inför världspressen. Bilder med Zlatan och Unihoc-loggan har synts i fler medier och på Unihoc kom gratisreklamen som en mycket positiv överraskning.

–  Det är skitkul att han använder våra produkter och det har redan blivit mycket snack i branschen om det här. Det är ett bevis på att vi gör bra produkter även om det inte är vår mest avancerade produkt. Vi inom innebandybranschen ligger i alla fall i framkant när det gäller dessa produkter, säger Unihocs brand manager Torbjörn Jonsson till Innebandymagazinet.

Torbjörn Jonsson meddelar även att Unihoc gärna skickar Zlatan några lådor med pannband som han kan använda i Inter till hösten.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.