Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Zlatans svar på byråns påhitt

Publicerad: 10 April 2015, 09:36

Zlatan verkar vara måttligt imponerad.

Foto: Zlatan: Wikimedia Commons.

Zlatan Ibrahimovićs varumärke är större än någonsin. Så stort att reklambyrån Sweetpop gjorde en sökmotor av fotbollskungen – som nu har fått svar. Både av Google – och av Zlatan själv.


Ämnen i artikeln:

Zlatan IbrahimovićGoogle

Sundsvallsbyrån Sweetpop ville visa vad som gör en kampanj viral. Så de skapade helt enkelt sökmotorn Zlatan Ibrahimović, som Resumé tidigare har rapporterat om.

Andreas Killander, cd på Sweetpop hoppades på att Zlatan skulle kommentera sökmotorn, som har blivit en världsnyhet.

– Det vore roligt om han kommenterade det här. På sitt sätt skulle han kunna göra det, även om vi inte förväntar oss det. Vi tar det för vad det är: ett experiment, sa han tidigare i veckan till Resumé.

Nu har experimentet fått svar. Både av Google – och av Zlatan själv. När det franska mediebolaget Infosport+ intervjuade honom efter en match passade han på att fråga om Zlatan själv visste om att han numer blivit en sökmotor.

– Jag är här för att spela fotboll och för att göra fransk fotboll bättre. Så jag vet inte, tack så mycket, säger Zlatan till journalisten innan han avbryter intervjun.

Även Google svarade på tilltaget. Brittiska Daily Mirror bad dem kommentera sökmotorn, varpå Google svarade med en Gif med texten: "Zlatan better at fotball than search".

Det är inte första gången Google svarar på frågor genom giffar. För ett par veckor sedan rapporterade Resumé om att företaget svarat på en journalists frågor med en flicka som skakade på huvudet.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Zlatan IbrahimovićGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.