Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Zmart kampanj pressar bankerna

Publicerad: 3 Februari 2015, 11:05

Bild ur reklamfilmen

Den nya finansiella tjänsten Zmarta undersöker och jämför olika alternativ för dina pengar. Kampanjen, som lanseras i veckan, går ut på att 20 olika banker tävlar om att erbjuda bäst villkor.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiZmartaCallboy

Zmarta är en kostnadsfri tjänst som ska underlätta och visa vikten av att göra bra och genomtänkta val. I pressmeddelandet motiveras tjänsten med att de smarta valen blir ännu viktigare när ekonomin är osäker och räntebeskeden många. Fler än 20 banker och låneinstitut tävlar i kampanjen om att erbjuda de bästa, mest behovsanpassade, villkoren. Något som vänder upp och ner på förhållandet mellan bankerna och konsumenterna.

I samband med lanseringen presenteras också ett "Zmartindex". Indexet räknar ut pris per centimeter snö på tio välkända skidorter utspridda i världen. Priset på liftkort, afterski och skidhyra ställs mot mängden snö på orten. Det framgår då tydligt vilka alternativen är och därefter kan kunden göra ett mer genomtänkt val som är anpassat efter sina egna prioriteringar:
- Ja, det blir tydligt att de bästa valen kan göras först när man är medveten om alternativen. Det gäller lika mycket när du ska på skidsemester som när du ska köpa bil eller renovera, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Zmarta.

Kampanjen är den första sedan Zmarta lanserades i oktober förra året. Den har utformats av M&C Saatchi i Stockholm i samarbete med produktionsbolagen Callboy och Bannernoy och mediebyrån 3kronor Communications.

Se reklamfilmen här:

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiZmartaCallboy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.