Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Zmarta elchockar kunderna för att påminna om dyra elavtal

Publicerad: 22 Januari 2019, 08:38

Zmarta vill informera potentiella kunder om att elpriserna är de högsta på åtta år, och att man med deras tjänst kan få ett mer fördelaktigt elavtal. Därför valde man att via utomhustavlor erbjuda sina kunder en riktig "elchock".


Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmReklamZmarta

Sedan den finansiella tjänsten Zmarta lanserades för fyra år sedan har bolaget snurrat runt mellan en rad olika byråer. Inledningsvis anlitade Zmarta M&C Saatchi för att därefter gå över till McCann och slutligen landa på Tillsammans STHLM.

Tjänsten har sedan lanseringen växt till en av de största aktörerna inom låne- och försäkringsförmedling på den nordiska marknaden. Bolaget har även köpts upp av Bauer Media Group.

Den senaste kampanjen från varumärket skämtade om de dumma misstag man var tillåten att göra så länge man använde Zmarta. När man nu lanserar nästa kampanj har man tagit sikte på elavtals-marknaden.

Kampanjen bygger på insikten att elpriserna för tillfället är de högsta på åtta år, och att man via Zmartas tjänst kan få hjälp att hitta mer fördelaktiga elavtal.

På en rad utomhustavlor med copyn "Testa en elchock. Undvik fler elchocker och jämför elpriser på Zmarta.se" har Zmarta gjort det möjligt för kunderna att få små elstötar. Stötarna ska på något sätt påminna om hur det känns att få en för saftig elräkning.

Zmarta har även filmat några av de som testat tavlorna i filmer som spridits via sociala medier och i Zmartas egna kanaler.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.