Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Zmarta låter dig vara dum ibland

Publicerad: 9 Maj 2017, 11:36

Foto: Faksimil

Ekonomitjänsten Zmarta lanserar nytt koncept framtaget av Tillsammans STHLM.


Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmReklamZmartaB-reel films

Nyligen köptes försäkrings- och banktjänsten Zmarta upp av Bauer Media Group och ska nu expandera globalt. I samband med den globala satsningen lanserar man även ett nytt koncept, framtaget av Tillsammans STHLM.

– Vi tar nu nästa steg i arbetet med Zmarta, med humor och lite glimten i ögat vill vi nå kunderna med budskapet att de ska vara Zmarta med sin ekonomi, säger Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

Kampanjfilmerna, producerade av B-Reel Films, lyfter fram de misstag man tillåts göra i livet – så länge man väljer Zmarta.

– För oss var det viktigt att hitta ett koncept som funkade lika bra i breda medier som riktat digitalt. Vi behöver bygga kännedom och i det arbetet kommer TV vara viktigt men vi måste också fortsätta vårt arbete i sociala medier och andra digitala kanaler för att nå målgruppen smartare helt enkelt, fortsätter Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

Konceptet kommer att rullas ut digitalt, i TV och på radio.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.