Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Advokaten guidar: Fem fallgropar varumärken bör undvika vid influencer marketing

Publicerad: 18 februari 2021, 14:03

Anna Jussil Broms (t.h) är advokat och delägare på DLA Piper i Sverige.

Foto: Montage

UR ARKIVET. Influencer marketing-industrin är fortfarande oreglerad på olika håll, och varumärken som arbetar på flera marknader samtidigt riskerar att trampa snett. Det vill advokatbyrån DLA Piper råda bot på med en ny global guide för influencers och varumärken. ”Det finns många exempel på där det blivit fel”, säger Anna Jussil Broms, advokat och delägare på DLA Piper i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Influencer marketing, marknadsföring med hjälp av kända profiler på sociala medier, har sett en stark tillväxt de senaste åren. IRM, som mäter reklaminvesteringarna, spådde visserligen att sektorn skulle spränga miljardvallen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News