Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Sociala medier
Publicerad: 18 februari 2021, 14:03
Anna Jussil Broms (t.h) är advokat och delägare på DLA Piper i Sverige.
Foto: Montage
UR ARKIVET. Influencer marketing-industrin är fortfarande oreglerad på olika håll, och varumärken som arbetar på flera marknader samtidigt riskerar att trampa snett. Det vill advokatbyrån DLA Piper råda bot på med en ny global guide för influencers och varumärken. ”Det finns många exempel på där det blivit fel”, säger Anna Jussil Broms, advokat och delägare på DLA Piper i Sverige.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketingInfluencer marketing, marknadsföring med hjälp av kända profiler på sociala medier, har sett en stark tillväxt de senaste åren. IRM, som mäter reklaminvesteringarna, spådde visserligen att sektorn skulle spränga miljardvallen
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Influencer marketing