Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Anitha Clemence blir marknadschef – lanserar nytt kampanjformat

Publicerad: 12 Maj 2020, 07:42

Kidsbrandstore har rekryterat Anitha Clemence som ny marknadschef och släpper den egenproducerade ungdomsserien ”Röda Linjen” för sociala medier.


Ämnen i artikeln:

TikTokMarknadschefInstagramAnitha Clemence

Modebutiken KidsBrandStore startades 2011 närmar sig 200 miljoner kronor i omsättning och gör nu en omfattane satsning på varumärket med Anitha Clemence som ny CMO. Just nu castas skådespelare till ungdomsserien Röda Linjen, som beskrivs som den största varumärkessatsning i sociala medier som företaget har gjort, på Instagram och Tiktok.

Serien ska visa elva ungdomar, med helt olika förutsättningar och drömmar, vars livsöden flätas ihop. Karaktärerna sammanlänkas av att de alla bor längs med den röda linjen i Stockholm.

Det är Anitha Clemence som ligger bakom idén till formatet. Den nya marknadschefen kommer senast från mediebyrån Starcom där hon var social kreatör och har tidigare bland annat programlett en egenbetitlad talkshow på Aftonbladet TV, arbetat som varumärkeschef på MTG och drivit flera poddar. 

Serien, som har premiär i juni, kommer att visas en till tre gånger i veckan på KidsBrandStores Instagram och Youtube.

– Vi gör detta för att vet vi att generation Z är och verkar på dessa plattformar och därför är det också vår viktigaste kommunikationskanal med dem, säger Anitha Clemence i en kommentar.

I varje avsnitt, som är 5 minuter långt, bär ungdomarna kläder från KidsBrandStore. I slutet av varje avsnitt presenteras kläderna som ingår i veckans kampanj och tittarna får möjligheten att styra nästa avsnitt genom en omröstning på Instagram Stories.

– Det reella mötet mellan drama och kommersiella produkter är här. Att vi har det interaktiva momentet med tittarna kommer att bidra till ett högt engagemang och seriens karaktärer ska spegla reella problem ungdomar i dag brottas med, säger Anitha Clemence i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.