Sociala medier
Brist på manliga influencers – detta innebär det för marknadsföringen
Publicerad: 17 januari 2022, 13:15
Omar Rudberg och Edvin Ryding är två av få män som är med på Beatlys influencerlistor. Foto: Getty Images / Fredrik Sandberg / TT / Faksimil Instagram.
Influenceryrket domineras av kvinnor – i synnerhet på Instagram. Varför ser det ut så? Och är det ens någon idé att försöka nå den manliga målgruppen på plattformen? Vi har vänt oss till experterna för svar.
Företaget Beatly har undersökt vilka influencers som är störst på Instagram i Sverige, något som Resumé skrev om i förra veckan. Rapporten avslöjar att fler kvinnor både är och följer
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.