Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Brist på manliga influencers – detta innebär det för marknadsföringen

Publicerad: 17 januari 2022, 13:15

Omar Rudberg och Edvin Ryding är två av få män som är med på Beatlys influencerlistor.

Foto: Getty Images / Fredrik Sandberg / TT / Faksimil Instagram.

Influenceryrket domineras av kvinnor – i synnerhet på Instagram. Varför ser det ut så? Och är det ens någon idé att försöka nå den manliga målgruppen på plattformen? Vi har vänt oss till experterna för svar.


Ämnen i artikeln:

InstagramInfluencer marketingEmma Blom

Företaget Beatly har undersökt vilka influencers som är störst på Instagram i Sverige, något som Resumé skrev om i förra veckan. Rapporten avslöjar att fler kvinnor både är och följer

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.