Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

De vill få varumärken att samarbeta med 'petfluencers': ”Förvånade över hur bra det gått”

Publicerad: 26 Februari 2021, 13:38

Emma Svensson och Louisa Ernestam har grundat Petit Banana PR.

Petit Banana PR vill få varumärken att satsa på så kallade petfluencers i sin marknadsföring. Och svenska varumärken är villiga att betala – byrån går med vinst redan första året. Nu kan trenden få en skjuts av coronapandemin. ”Företag börjar inse nu att det här är ett nytt sätt att kommunicera på”, säger medgrundaren Louisa Ernestam.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingPR

Influencerns förtroende lyfts ofta fram som en nyckel till framgång för influencer marketing, alltså marknadsföring via kända profiler på sociala medier. I Sverige förväntas branschen snart omsätta över en miljard

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingPR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.