torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Nya typen av influencer marketing – betala för att inte synas i influencers kanaler.

Foto: Tiktok.

Deinfluencers gör karriär på att snacka skit om ditt varumärke: ”Rena skära döden”

300 miljoner visningar hittills. Så stor räckvidd har hashtaggen #deinfluence på Tiktok – och det är bara en av många som samlar videor om trenden. Nu höjer experter Resumé talat med ett varningens finger mot företagen i skottgluggen.
✓ Så påverkas ditt varumärke – och din försäljning.
✓ Nya typen av influencer marketing – betala för att inte synas i influencers inlägg.
✓ Så bör varumärken som utsätts agera.
✓ Därför är trenden här för att stanna.
✓ Svenska skönhetsinfluencern: ”Heja att säga ifrån!”.

Publicerad: 3 mars 2023, 12:00

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Trenden tog rejäl fart på Tiktok efter årsskiftet. Alyssa Kromelis är en av de profiler som fått störst spridning för sina videor. I ett inlägg med titeln ”I love deinfluencing”, som fått 5,5 miljoner visningar och hittills fler än 805 000 lajks, dissar hon bland annat:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencerInfluencersTikTokToppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev