Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Sociala medier
Publicerad: 3 februari 2020, 09:33
Kenza Zouiten Subosic fälls för smygreklam i två inlägg.
Patent- och marknadsdomstolen fäller 2 av Kenzas 30 inlägg från influencerresan med Chimi Eyewear – trots att de var reklammärkta. Enligt domen är det viktigt att influencers ännu tydligare skiljer på de inlägg som är reklam och de som inte är det. Advokat Stefan Widmark önskar sig en mer ingående analys av gränsdragningarna.
I januari 2019 stämde Konsumentombudsmannen (KO) influencern och företagaren Kenza Zouiten Subosic för brott mot marknadsföringslagen. Detta sedan hon gjort en flera inlägg om solglasögon från Chimi Eyewear utan
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.