Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Experten om Kenza-domen: Kraven på reklammärkning blir hårdare

Publicerad: 3 Februari 2020, 09:33

Kenza Zouiten Subosic fälls för smygreklam i två inlägg.

Patent- och marknadsdomstolen fäller 2 av Kenzas 30 inlägg från influencerresan med Chimi Eyewear – trots att de var reklammärkta. Enligt domen är det viktigt att influencers ännu tydligare skiljer på de inlägg som är reklam och de som inte är det. Advokat Stefan Widmark önskar sig en mer ingående analys av gränsdragningarna.


Ämnen i artikeln:

InfluencerInfluencer marketingKenza Zouiten

I januari 2019 stämde Konsumentombudsmannen (KO) influencern och företagaren Kenza Zouiten Subosic för brott mot marknadsföringslagen. Detta sedan hon gjort en flera inlägg om solglasögon från Chimi Eyewear utan

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.