Sociala medier
Företagskonton kan förlora verifiering om de inte köper tillräckligt många annonser
Publicerad: 26 juli 2023, 10:00
Foto: Jonathan Brady
Elon Musk vill uppmuntra varumärken att köpa fler annonser på X (f.d Twitter) med både prissänkningar och hot om förlorad verifiering.
X (f.d Twitter) gick nyligen ut med att de förlorat omkring 50 procent av annonsintäkterna från plattformen. Nu har plattformen mejlat ett antal företag med ett erbjudande om sänkta annonspriser, så länge annonserna på något sätt är kopplade till trendande ämnen på plattformen, skriver Wall Street Journal.
”Målet med dessa rabatter är att hjälpa våra annonsörer få räckvidd under viktiga evenemang på Twitter, som damernas fotbolls-VM”, ska det bland annat stå i ett av mejlen.
Förutom moroten i form av 50 procent rabatt på annonser, varnade X också företag att deras verifiering på sajten kan försvinna om de inte köper tillräckligt mycket annonser. Företag på Twitter verifieras med en gyllene bock, inte en blå.
Enligt WSJ kommer företag från och med 7 augusti behövt spendera minst 1 000 dollar de senaste 30 dagarna, eller 6 000 dollar de senaste 180 dagarna, för att få behålla sin gyllene bock.