Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Hjälpte Netflix att nå 45-plussarna – vill ta influencesatsningen till Europa

Publicerad: 29 november 2021, 13:59

Wakais grundare Annika Jankell, Carl Unger, Ulrica Örn och Per Schönborg. Sanna Lundell och Martin Melin var två av bolagets profiler som medverkade i kampanjen för Netflix under hösten.

Pandemin satte stopp för Wakais tillväxtresa. Nu märker Carl Unger en ökad efterfrågan från mediehus och varumärken som vill nå 45-plussare i sociala medier. För Resumé berättar han om bolagets plattform, expansionsplanerna och vilket svenskt varumärke han inspireras av.


Ämnen i artikeln:

WakaiCarl UngerInfluencersNetflix

Som ny spelare på marknaden och utan en alltför upparbetad närvaro märktes pandemins effekter för Wakai under första halvan av 2021. Vd:n Carl Unger upplevde att marknadscheferna ”satt på händerna”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.