Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Influencernätverken om nya Instagram-verktygen: ”Vi ser oss inte som en mellanhand”

Publicerad: 25 oktober 2021, 14:00

Felicia Lagerwall på Make Sense Media och Jakob Wigselius på United Influencers.

Foto: Pressbild/TT Nyhetsbyrån

UPPDATERAD. Mark Zuckerberg vill göra det enklare för användare på Instagram att hitta sponsorer, och nu testkörs ett verktyg som kommer göra just det. Riskerar influencerbyråerna att bli överflödiga? Resumé har pratat med nätverk om hur affären kommer att påverkas.


Ämnen i artikeln:

FacebookInstagramInfluencer marketingUnited InfluencersInfluencernätverkSociala medierUnited Screens

Instagram vill göra det lättare för kreatörer att hitta sponsorer, och testkör nu ett verktyg där bolag kan få direktkontakt med användare genom en specifik inkorg. I nuläget tvingas varumärken

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.