Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Intäkterna ökar för Therése Lindgren – plockar ut 12 miljoner

Publicerad: 15 Juli 2020, 06:53

Therése Lindgren.

Foto: Amanda Parkkinen

Samarbeten på sociala medier gav klirr i kassan för Therése Lindgren, som både ökade vinsten och omsättningen under 2019.


Ämnen i artikeln:

Therese Lindgren

Therése Lindgren har de senaste åren seglat upp som en av Sverigest mest framgångsrika influencers. Hon har numera en miljon följare både på Instagram och Youtube, där hon i fjol blev den första svensktalande kanal att nå milstolpen. 

Samarbeten med företag har gett klirr i kassan, och nu står det klart att intäkterna fortsätter att växa för Therése Lindgren under 2019, rapporterar Breakit. I det självbetitlade bolaget redovisas intäkter för medieproduktion, handel av kosmetika, kläder och accessoarer samt konsulttjänster.

Omsättningen landar på strax över 18 miljoner kronor, att jämföra med 16,9 miljoner kronor 2018. Resultatet ökar med cirka en miljon, och landar på 12,4 miljoner kronor. Nästan hela vinsten – 12 miljoner kronor – plockar Therése Lindgren ut i en aktieutdelning till sig själv, i egenskap av bolagets enda ägare. 

Men det är inte bara Therése Lindgren AB som influencern drar in stora summor pengar. Hon har även grundat skönhetsmärket Indy Beauty, som hon äger ihop med CCS Skincare Brands. 

– Det vore jättekul att jobba ännu mer med Indy Beauty. Men jag tycker att det är jätteroligt att skapa innehåll. Jag vet inte faktiskt, svarade Therése Lindgren på frågan om hennes framtidsplaner, i en helgintervju med Resumé i fjol. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Therese Lindgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.