Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Isabella Löwengrip lägger ned kampanjbyrån

Publicerad: 7 April 2020, 13:27

Entreprenören och influencern Isabella Löwengrip har bestämt sig för att avveckla Löwengrip Social Relations. Bolaget har erbjudit hjälpt företag att utveckla kampanjer via sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Influence MarketingIsabella Löwengrip

2019 blev ett tufft år för Isabella Löwengrip med en misslyckad USA-satsning och nedlagda varumärken. I januari lämnade den sista anställda Löwengrip Invest som då stod på randen till konkurs. En ljusglimt kom den 18 februari när hon tillsammans med Pingis Hadenius sålde Löwengrip Beauty till norska företaget Dermanordic.

Löwengrip Social Relations har erbjudit konsulttjänster och hjälpt företag att utveckla kampanjer via sociala medier. På en extra bolagsstämma i mars beslutade influencern att lägga ned bolaget som var det tredje största i bolagsgruppen, skriver SvD.  

Löwengrip Social Relations har varit bolagsgruppens tredje största. Fjolårets omsättning landade dock på blygsamma 130 000 kronor, med en vinstmarginal på 94 procent. 2018 kammade bolaget in en halv miljon i intäkter med en vinstmarginal på 98 procent.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.