Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Lidl ”välkomnar” Ica-Stig – hyllas i sociala medier

Publicerad: 19 Januari 2021, 10:18

Loa Falkmans efterträdare gör debut klockan 21.15 den 31 januari i TV4.

På Lidl behöver man ingen grosshandlarlön för att handla, säger konkurrenten i ett skämtsamt utspel på Facebook och Instagram.


Ämnen i artikeln:

ICALidlVoltNya Ica-Stig

Strax innan årsskiftet meddelade Ica att Loa Falkman efter sex år skulle komma att bytas ut i rollen som Ica-Stig i kedjans reklamsåpa. Sedan dess har intresset för vem som blir efterträdaren varit rekordhögt och spekulationerna många. 

Nu ger sig även konkurrenten Lidl in i diskussionen, om än inte med någon gissning på efterträdare. Istället pikar de Ica med sin egen ”olidligt”-slogan och att man inte behöver grosshandlarlön för att handla på Lidls butiker. Inlägget har postats på Facebook och Instagram där responsen uteslutande tycks ha varit god. Bakom tilltaget står reklambyrån Volt och kreatörerna Christian Jörgensen och Johan Sundberg i samarbete med Lidls marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman.

Bild 1/1  

De svenska livsmedelskedjorna har, med Lidl i framkant, även tidigare haft skämtsamma utväxlingar i sociala medier. I januari 2020 pikade Lidl Ica för att de i sin reklamkampanj haft med te från Lidls egna varumärke, ett par veckor senare för kritiken mot Icas bonussystem ”Stammis” och ännu någon vecka senare för att Icas julkampanj var väldigt lik Lidls egen. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ICALidlVoltNya Ica-Stig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.