söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Lidls Ica-diss: ”Det är inte livsmedel – det är fusk!”

Publicerad: 29 augusti 2023, 11:28

I sitt senaste inlägg pikar Lidl branschkollegan i ”Uppdrag Fakta”.

Ämnen i artikeln:

LidlIcaMarknadsföring

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Att Lidl är en storspelare i sociala medier har konstaterats förr. Bland annat har deras inlägg efter #Swedengate och den egna epa-dunklåten med Lil-D. Nu uppmärksammar Lidl sitt tjugoårsjubileum med en pastisch på Kalla Fakta/Uppdrag Granskning, och en mycket välbekant man i vit rock.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Instagram är blockerad under “Visa våra partners”.

I videoklippet syns en man som kallas för Sten, iklädd en vit rock och röd slips (misstänkt lik den uniform som Ica-Stig vanligtvis bär).

– Visst, vi fattade ju tidigt att det var billigt hos dem. För vår del blir det bättre att fylla på med reklamsåpor där vi håller upp grejer i bild.

Mannen berättar bland annat om att hans fru skaffat Lidl Plus, och att han anser att butikerna fuskar.

– Kunderna springer benen av sig till butikerna för att köpa plasmaskärare och sneakers, men det är inte livsmedel - det är fusk!

Filmen hyllas i kommentarsfältet - och Ica har ännu inte svarat på piken.

Lidl jobbar med samarbetspartnerna OTW, Garbergs och JMW, men gör mycket av materialet på sociala medier själva.

LÄS OCKSÅ: 5 tips – så jobbar Lidl med blixtkampanjer i sociala medier: ”Tillåter oss att gå utanför ramarna”

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev