söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Lista: Här är influencerbolagen som fick störst genomslag under Black week

Publicerad: 29 november 2022, 09:35

Caia Cosmetics kontor skapade buzz i sociala medier under förra veckan.

Caia Cosmetics fick flest omnämnanden under veckan, men det är ett annat bolag som väckte störst engagemang bland följarna.

Ämnen i artikeln:

NyheterBianca IngrossoCaia CosmeticsBlack Friday

R

Redaktionen

red@resume.se


Med Cyber monday avslutades rea-helgen under gårdagen. Ett fönster för många marknadsförare att pusha erbjudanden i sociala medier, inte minst eftersom många experter bedömer att fler konsumenter än vanligt planerade att inhandla sina julklappar under Black week.

Influencerbolagen har med sina stora följarskaror en särskild möjlighet att skapa ett engagemang under veckan och analysföretaget Meltwater har för Resumés räkning analyserat vilka av dessa som fick flest omnämnanden i sociala medier i samband med rea-perioden.

I mätningen har Meltwater tittat på antalet omnämnanden och keywords på Twitter och digitala medier, samt engagemang på Instagram.

Sminkvarumärket Caia där Bianca Ingrosso sålde större delen av sitt aktieinnehav i februari 2022, men fortfarande är frontfigur för, fick flest antalet mentions (31 stycken). En uppgång med 82 procent jämfört med veckan innan. 

 

 



Nyckelorden för Caia visar bakgrunden till den stora ökningen under veckan. Kontoret i Humlegårdens fastighet på Biblioteksgatan 29, som utsågs till Sveriges snyggaste i förra veckan. 

 

Bolaget som hade högst engagemang på Instagram

När det kommer till potentiell räckvidd så visar Meltwaters analys att modebolaget Djerf Avenue har störst fanbase (480 000), men också det största engagemanget på Instagram innan Black friday. High fashion-varumärket Toteme är det enda influencerbolaget som inte publicerat något under Black week. Flest antal inlägg kommer från Adoore och DjerfAvenue. 

 

Under Black Friday (men även innan och efter) är det tydligt att Caia har flest antalet omnämnanden i media. Men när det kommer till engagemang* bland sina följare ligger DjerfAvenue långt framför. Här har Meltwater tagit summan av engagemanget och delat siffran med antalet följare. 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev