Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Margaux Dietz blir ambassadör för foodtech-bolag

Publicerad: 14 Juli 2020, 06:32

Margaux Dietz och Daniel Redgert.

Foto: Press

Margaux Dietz blir ambassadör för foodtech-bolaget Pändy, med målet att öka kännedomen om produkterna på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Margaux DietzDaniel RedgertRedgert Comms

Foodtech-bolaget Pändy grundades 2016 och har sedan dess etablerat sig på mer än 20 marknader. Bolaget tillverkar mat och dryck med fokus på lägre sockerinnehåll och hög proteinhalt, och blev i våras uppköpta av börsnoterade Bayn Europe. 

Nu knyter de till sig influencern Margaux Dietz, i vad som blir Pändys första stora ambassadörskap. Det sker genom det självbetitlade bolaget Margaux Dietz AB, där intäkter för bland annat konsultverksamhet inom marknadsföring och kommunikation redovisas. Hon har över 300 000 prenumeranter på Youtube och över 400 000 följare på Instagram.

– Jag samarbetar bara med företag vars produkter jag står bakom och därför är jag så glad över att börja arbeta tillsammans med Pändy, säger Margaux Dietz i ett pressmeddelande. 

Pändys nya ägare har sett ett lyft under coronapandemin. 

– De senaste månaderna har vår e-handel ökat kraftigt och vi ser stor potential i att växa vår B2C-försäljning genom Pändy, säger Simon Petrén, vd och medgrundare Pändy Foods samt vice vd på Bayn Europe. 

Samarbetet med Margaux Dietz är en del av en längre kommunikationsplan, där bolaget kommer att arbeta med Redgert Comms för rådgivning, PR-aktiveringar och influencer marketing.

– Vi ser fram emot att leverera otroligt spännande saker tillsammans under hösten, säger Daniel Redgert, grundare och vd på Redgert Comms.

Hur mycket Margaux Dietz uppdrag är värt vill Pändy inte avslöja, med hänvisning till att ägarbolaget är börsnoterat. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.