Sociala medier
Nytt rekord för Bianca Ingrosso - redovisar intäkter på 34 miljoner kronor
Publicerad: 12 juni 2020, 12:27
Intäkterna från annonsplatsförsäljning och reklaminlägg skjuter i höjden för Bianca Ingrosso. Under 2019 drog hon in 34 miljoner kronor till det egna bolaget Bianca Ingrosso AB, där hon gör en vinst på 27 miljoner kronor.
Ämnen i artikeln:
Bianca IngrossoKändisdottern och realitystjärnan Bianca Ingrosso har inom loppet av några år seglat upp som en av Sveriges mest populära influencers. På sin Youtubekanal har hon 349 000 följare, och på Instagram har hon svindlande 1,1 miljoner följare. Och med stora och trogna följarskaror följer intäkter – i en tidigare intervju med Di har hon avslöjat att ett inlägg på Instagram kan inbringa 200 000 kronor. Det var ett sedan, och priset kan mycket väl gått upp.
Intäkterna från bland annat samarbeten på sociala medier har fått intäkterna i det egna bolaget Bianca Ingrosso att öka för varje år sedan starten, så även enligt den senaste årsredovisningen. Under 2019 dubblerades omsättningen, från 17,4 Mkr till 34 miljoner kronor. Resultatet efter finansiella poster vittnar om en vinst på 27,6 miljoner kronor, vilket SvD var först med att rapportera om.
Det blir därmed, med råge, ett nytt rekord för Bianca Ingrosso. I fjol landade resultatet på 8,5 miljoner kronor. I bolaget redovisas intäkterna från annonsplatsförsäljning, reklaminlägg och diverse uppdrag inom mode och make-up på olika sociala medier.
Bianca Ingrosso är också delägare och driver sminkvarumärket Caia Cosmetics, som också sett en stark tillväxt sedan det lanserades här 2018. Årsredovisningen för 2019 är dock inte offentlig än.
Långläsning – läs Resumés intervju med Bianca Ingrosso och hur hon blev en av Sveriges snabbast växande e-handlare HÄR.