Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Oväntade medievalet – samtalar med 4 000 arbetssökanden i månaden på Tiktok

Publicerad: 27 juni 2022, 12:50

40 miljoner visningar har lett till att 500, mestadels långtidsarbetslösa, personer fått jobb via Hello Lillys Tiktok-kanal. Arbetsförmedlingens reform har blivit en lyckträff för privata aktörer. Resumé har snackat med Hello Lillys vd för att ta reda på hur de har lyckats med att bygga communitykänsla kring ett så ”torrt” ämne som arbetssökande.


Ämnen i artikeln:

TikTokSociala medierArbetsförmedlingen

”Arbetsförmedlingen reformeras i grunden”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.