söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Reklambilden gjorde Louis Vuitton till vinnare i VM

Publicerad: 19 december 2022, 10:57

Leo Messi lyfter VM-pokalen efter finalvinsten mot Frankrike.

Foto: Francisco Seco

Annie Leibovitzs storslagna foto med Lionel Messi och Cristiano Ronaldo blev viral.

Ämnen i artikeln:

NyheterFotbolls-VM

R

Redaktionen

red@resume.se


Under söndagen avslutades fotbolls VM med en gastkramande finalmatch i Doha där Argentina slog Frankrike med 7-5 efter straffläggning (3-3 efter förlängning).

Enligt influencer marketing-plattformen CreatorIQ var Louis Vuitton det varumärke som mest engagemang i sociala medier i relation till fotbolls VM  (det vill säga delningar, kommentarer och gilla-markeringar). Grunden är den virala reklambilden ”Victory Is a State of Mind” som publicerades på Instagram dagarna innan VM-premiären.

Lyxvarumärket gav då fotografen Annie Leibovitz uppdraget att fotografera fotbollstjärnorna Cristiano Ronaldo och Lionel Messi under ett parti schack. Bilden, som delades av båda stjärnorna, har ett samlat engagemang på 172,9 miljoner. 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev