Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Rusning till Bianca Ingrossos varumärke: ”Ni är helt galna”

Publicerad: 18 Maj 2020, 11:46

Bianca Ingrossos e-handelsaffär upplever en guldålder under coronakrisen. Den senaste tiden har hon gjort två extremt framgångsrika produktlanseringar och i förra veckan sålde hon 52 000 produkter på 11 timmar, rapporterar ehandel.se.


Ämnen i artikeln:

E-handelCaia CosmeticsBianca Ingrosso

Men över miljonen följare på Instagram, 350 000 prenumeranter på Youtube-kanalen och tv-programmet ”Wahlgrens värld” är Bianca Ingrosso en av Sveriges ledande influencers. I november 2018 lanserade hon sminkmärket CAIA Cosmetics, vilket fick webbshoppen att krascha efter 30 sekunder på grund av den höga belastningen och den första produkten sålde slut efter två dagar.

– Jag fick panik när det sålde slut. Min Instagram kollapsade. Jag ägnade tre dagar åt att DM:a följare som inte hunnit köpa innan det tog slut. Det var det minsta jag kunde göra. Jag var så tacksam att så många ville ha mina produkter och jag visste att det skulle ta månader att få fram nya produkter, sade Bianca Ingrosso till Resumé då.

Marknadsföringen av CAIA Cosmetics har blivit uppmärksammad då den fällts för sexism av Reklamombudsmannen (RO) vid ett flertal tillfällen.   

I dag säljs varumärket i Sverige, Norge, Finland, EU, Australien, Kanada och USA.

På kort tid har Bianca Ingrosso gjort två anmärkningsvärt lyckade lanseringar. Vid släppet av en parfym på NordicFeel kraschade sajten nästan direkt på grund av den höga anstormningen. Nu rapporterar E-handel.se att samma sak hände när Caia släppte tre nya produkter, en av dem sålde slut på nolltid.

I en Youtube-video på sin kanal, säger Bianca Ingrosso att Caia Cosmetics totalt sålde 52 000 produkter under lanseringsdagen (mellan klockan 8 och 19) samt att de tagit in 60 000 produkter sammanlagt.

– Vi måste fira vår största lansering någonsin. Det är helt sjukt hur mycket vi har sålt. Jag tror inte att man kan förstå hur mycket det faktiskt är, i jämförelse med annat. Vanligtvis så brukar man ta in så där två hundra tröjor eller två hundra klänningar, säger Bianca Ingrosso i videon.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.