Sociala medier
Så hanterar annonsörerna Twitter efter Elon Musk: ”Svårt att se Twitter som en säker plattform tills vidare”
Publicerad: 11 november 2022, 12:15
Elon Musk köpte Twitter i slutet av oktober. Foto: Muhammet Camdereli
Turbulensen kring Twitter har fått internationella varumärken att pausa sin annonsering på plattformen. De svenska annonsörerna är avvaktande. ”Detta innebär ett enormt steg bakåt i utvecklingskurvan”, säger Simon Post, mediechef på Tre.
Det har stormat rejält kring Twitter efter att miljardären och Tesla-grundaren Elon Musk i slutet av oktober köpte upp plattformen till ett värde av 430 miljarder kronor. Genom köpet
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.