tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Så hanterar annonsörerna Twitter efter Elon Musk: ”Svårt att se Twitter som en säker plattform tills vidare”

Publicerad: 11 november 2022, 12:15

Elon Musk köpte Twitter i slutet av oktober. Foto: Muhammet Camdereli

Turbulensen kring Twitter har fått internationella varumärken att pausa sin annonsering på plattformen. De svenska annonsörerna är avvaktande. ”Detta innebär ett enormt steg bakåt i utvecklingskurvan”, säger Simon Post, mediechef på Tre.

Ämnen i artikeln:

AnnonsörerNyheterTwitterElon MuskVolkswagenSvenska SpelTreSociala medier

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Det har stormat rejält kring Twitter efter att miljardären och Tesla-grundaren Elon Musk i slutet av oktober köpte upp plattformen till ett värde av 430 miljarder kronor. Genom köpet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev