Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Så hanterar annonsörerna Twitter efter Elon Musk: ”Svårt att se Twitter som en säker plattform tills vidare”

Publicerad: 11 november 2022, 12:15

Elon Musk köpte Twitter i slutet av oktober.

Foto: Muhammet Camdereli

Turbulensen kring Twitter har fått internationella varumärken att pausa sin annonsering på plattformen. De svenska annonsörerna är avvaktande. ”Detta innebär ett enormt steg bakåt i utvecklingskurvan”, säger Simon Post, mediechef på Tre.

Ämnen i artikeln:

TwitterElon MuskAnnonsörerSociala medierNyheterVolkswagenSvenska SpelTre

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Det har stormat rejält kring Twitter efter att miljardären och Tesla-grundaren Elon Musk i slutet av oktober köpte upp plattformen till ett värde av 430 miljarder kronor. Genom köpet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev