Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Så ser samtalet om coronaviruset ut i sociala medier – i Sverige och globalt

Publicerad: 2 April 2020, 12:59

Mediebevakningsföretaget Meltwater har på uppdrag av Resumé tagit fram en sociala medier-analys av Covid-19.

Foto: Getty Images / Meltwater

Vilka ord förekommer mest i samband med coronaviruset i sociala medier, vilka är de mest ihärdiga twittrarna och vilka emojis och hashtags använder vi oss helst av kopplat till viruset? Resumé har tagit hjälp av Meltwater för att ta reda på hur samtalet om covid-19 ser ut i sociala medier i Sverige och globalt.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetFacebookSociala medierGoogleCNNMeltwaterTwitter

Sedan utbrottet av covid-19 har viruset dominerat både den traditionella nyhetsrapporteringen och flödet i sociala medier. Som alltid när det gäller sociala medier kommer det stora informationsflödet med sina utmaningar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.