Sociala medier
Snapchats CMO: ”AR-annonsering är i sin linda”
Publicerad: 23 juni 2022, 08:00
Snapchats marknadschef Kenny Mitchell.
Foto: Pressbild
Snapchats marknadschef Kenny Mitchell om AR-revolutionen, konkurrensen med VR och Tiktok samt varför de fortsätter att gasa in i den ekonomiska oron: ”Marknaden har bara börjat utvecklas”, säger han till Dagens Media.
2016 jobbade Kenny Mitchell på Gatorade, den amerikanska sportdrycksgiganten, och gjorde en framgångsrik AR-kampanj. Sex år senare är han marknadschef på Snapchat och tror att AR-annonsering bara är i sin
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.