Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sociala medier

Therése Lindgren i samarbete med klockföretag

Publicerad: 5 November 2019, 09:04

Therése Lindgren har tidigare lanserat ett veganskt hudvårdsvarumärke. Nu gör hon ett samarbete med Boom Watches som innefattar två presentboxar med klockor. Influencern har själv valt ut klockorna som har veganska armband.


Ämnen i artikeln:

Therese LindgrenInfluencer marketing

Therése Lindgren är med 975 000 följare på Instagram en av Sveriges ledande influencers. Under förra året hakade hon på trenden som så många i sitt skrå och lanserade sitt eget varumärke med veganska hudvårdsprodukter, Indy Beauty. Under 2019 har hon sedan utvecklat produkten tillsammans med sina följare.

I ett samarbete med BOOM Watches har Therése Lindgren valt ut två presentboxar med klockor med veganska armband.

– För mig är det viktigt att göra samarbeten med företag som har produkter som jag själv skulle använda eller som har en produkt som jag verkligen tror på. Med BOOM känns det helt rätt och det skall bli så spännande med de nya veganska klockorna, säger Therése Lindgren i ett pressmeddelande.

I samband med lanseringen av Therése Lindgrens presentboxar gör BOOM Watches en influencer marketing-kampanj med United Screens på Therése Lindgrens sociala medier.

Therese Lindgren AB visade en nettoomsättning på 10,9 miljoner kronor och 6 miljoner i ”övriga rörelseintäkter” förra året. Resultatet stannade vid 14,9 miljoner kronor. Utdelningen blev hela 13,5 miljoner kronor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.