Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Tiktok introducerar ny annonsfunktion

Publicerad: 21 juli 2021, 08:11

Foto: Nitish Gupta via Pixabay

Spark ads är ett nytt marknadsföringsverktyg som i dag lanseras globalt på plattformen Tiktok.


Ämnen i artikeln:

TikTok

Spark ads gör det möjligt för kreatörer på Tiktok att ”duetta” och ”sammanfoga” sina videor med annonserna – något som ska leda till en mer autentisk och interaktiv annonsering. 

– Vi uppmuntrar varumärken att ta vara på överflödet av kreativt innehåll och interagera med kreatörerna. Videor på TikTok har en potential att inspirera till kreativitet och vi tror att Spark Ads är en möjlighet att bygga en långvarig och autentisk relation till Tiktok-publiken, säger Liv Sandberg, Managing Director på Tiktok, i ett pressmeddelande.

Enligt pressmeddelandet ska Spark ads hjälpa varumärken att skapa en autentisk och sömnlös närvaro på plattformen, som snabbt växt och blivit en av de populäraste. Statistik från MMS visar att 53 procent av alla 9-19 åringar använder Tiktok varje dag.

LÄS OCKSÅ: Lovar fullständig transparens i avtalen – nu lanseras hans nya influenceragentur 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

TikTok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.