Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Tiktoks nya funktioner gör det enklare för varumärken att planera sina kampanjer

Publicerad: 29 september 2021, 12:06

Sedan mars i år har Tiktok arbetat mot business, bland annat genom samarbetet med Shopify. Nu inför man ett antal nya funktioner för att för att optimera kampanjer på plattformen.


Ämnen i artikeln:

TikTokVarumärkenKampanj

I dag lanserar man den globala satsningen Tiktok World, där det finns lösningar inom creative, branding och commerce som ska hjälpa företagen med närvaro på plattformen. En av de nya funktionerna är ”Reach & Frequency”, där företag kan skräddarsy räckvidden och frekvensen av kampanjen. Till exempel kommer det gå att välja att rikta in sig på antingen ett större antal användare, eller färre antal användare men i högre frekvens.

– Gång på gång har vi sett vilken viktig roll varumärken spelar för upplevelsen på Tiktok. Vi har också sett hur vårt community gillar att interagera med varumärken de tycker om. Så när företag kommer till Tiktok vill vi kunna hjälpa dem att få kontakt med användarna, marknadsföra sina produkter och bygga sitt varumärke på ett sätt de inte kan göra någon annanstans, säger Blake Chandlee, som är chef för global business solutions på Tiktok, i ett pressmeddelande.

Genom att leverera en förutsägelse baserad på budget kan varumärken bestämma en CPM på förhand, vilket gör det enklare att planera i förväg och få en mer förutsägbar leverans. Dessutom ger funktionen annonsörerna möjlighet att se reklamens prestation medan den fortfarande visas – något som Tiktok säger kommer ge mer tydlighet, sinnesro och effektivitet till varumärkena.

LÄS OCKSÅ: Så kan ditt varumärke kopiera framgångskonceptet för Tiktoks största låtsuccéer

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

TikTokVarumärkenKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.