Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala medier

Vill höja nivån på Clubhouse – Norrsken öppnar studio

Publicerad: 22 februari 2021, 10:19

Med en egen studio för ändamålet vill Gigstr och Norrsken höja samtalskvalitén på den snabbt växande appen Clubhouse.


Ämnen i artikeln:

NorrskenClubhouse

Den amerikanska appen Clubhouse har på kort tid etablerat sig som det nya heta alternativet till andra sociala medier. På plattformen kan användare bokstavligen prata med varandra i olika digitala rum. Allt sänds live och den som vill lyssna på ett samtal måste därför befinna sig i samma rum samtidigt, till skillnad mot upplägget kring podcasts. 

I takt med att allt fler personer gett sig in i diskussioner på plattformen har även kända namn, som Teslas grundare Elon Musk, Facebooks vd Mark Zuckerberg och svenska Spotifygrundaren Daniel Ek dykt upp i olika rum. 

Nu hoppar även stiftelsen Norrsken på trenden, genom att öppna vad som enligt egen utsago är en av världens första Clubhouse-studios. Det ska bland annat förhöja samtalens ljudkvalitet, som annars spelas in via den egna mobilens telefon. 

Studion lanseras av bemanningstjänsten Gigstr.

– Vi är glada att på så kort tid kunnat rulla ut en fullt utrustad Clubhouse-studio! Studion är utrustad med podcasting-mikrofoner, ljudkort och isolering. Vi har dessutom sett till att lösningen är både smidig och billig för att matcha de okomplicerade och spontana värden som Clubhouse som medium karaktäriseras av. Det ska vara lätt att göra proffsigt Clubhouse-innehåll! säger Katariina Ericsson, ansvarig projektledare på Gigstr, i ett pressmeddelande. 

Läs mer: Jaha, så vad gör vi med Clubhouse då? En guide för varumärken 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

NorrskenClubhouse

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.