Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala medier

Vinsten krymper för Jocke & Jonna

Publicerad: 17 Juli 2020, 08:02

Foto: Viafree

Tillväxten i bolaget Jocke & Jonna, där radarparet bland annat redovisar intäkter från sociala medier, har stannat till under 2019. Vinsten krymper marginellt.


Ämnen i artikeln:

Influencer

Joakim och Jonna Lundell, framför allt kända som Jocke & Jonna, har 1 miljon följare på Youtube och ett eget realityprogram på Dplay.  Duon har bland annat utnämnts som mäktigast i sociala medier i Sverige 2017 av Medieakademin, med ett större inflytande än Expressen och Therése Lindgren. 

Sedan 2016 driver det äkta paret det gemensamma bolaget Jocke & Jonna AB, där de bland andrat fakturerar försäljning av annonser och reklam i sociala medier. 

Tillväxten har pekat uppåt de senaste åren, men nu börjar den sakta in. Omsättningen ökade under året från 11,2 miljoner kronor 2018, till 11,5 miljoner kronor 2019. Vinsten sjunker marginellt, från 1,7 miljoner kronor, till 1,6 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Influencer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.