Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Sociala medier
Publicerad: 17 Juli 2020, 08:02
Foto: Viafree
Tillväxten i bolaget Jocke & Jonna, där radarparet bland annat redovisar intäkter från sociala medier, har stannat till under 2019. Vinsten krymper marginellt.
Ämnen i artikeln:
InfluencerJoakim och Jonna Lundell, framför allt kända som Jocke & Jonna, har 1 miljon följare på Youtube och ett eget realityprogram på Dplay. Duon har bland annat utnämnts som mäktigast i sociala medier i Sverige 2017 av Medieakademin, med ett större inflytande än Expressen och Therése Lindgren.
Sedan 2016 driver det äkta paret det gemensamma bolaget Jocke & Jonna AB, där de bland andrat fakturerar försäljning av annonser och reklam i sociala medier.
Tillväxten har pekat uppåt de senaste åren, men nu börjar den sakta in. Omsättningen ökade under året från 11,2 miljoner kronor 2018, till 11,5 miljoner kronor 2019. Vinsten sjunker marginellt, från 1,7 miljoner kronor, till 1,6 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit.
Ämnen i artikeln:
Influencer