Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

7-Elevens picknick – mitt i Honstulls betong

Publicerad: 3 juni 2014, 08:29

Picknicken vid Hornstull

Foto: Pressbild: Wenderfalck

Förra helgen tog 7-Eleven är parken till staden och bjöd in till en picknick vid butiken i Hornstull. Bakom eventet stod pr-byrån Wenderfalck och eventbyrån Aktiva Event.


Ämnen i artikeln:

7-ElevenWenderfalck

Den 24 och 25 maj förvandlades betongen i Hornstull på Södermalm i Stockholm till en park med utrullat gräs, parasoll, blommor och viloplatser. Förbipasserande kunde ta plats för picknick och 7-Eleven bjöd på kaffe och förfriskningar.

Eventet bygger på insikten att varma sommardagar gör att ljummen dryck blir ett återkommande problem. Butiken hade därför snabbkylar installerade vid så att picknickbesökarna kunde kyla ner sin medhavda dryck.

– På 7-Eleven vill vi gå från att prata till att göra och involvera kunderna i vår verksamhet. Under picknicksäsongen ser vi att många dyker in hos oss för att fylla på picknickkorgen på väg till parken. Genom att ta parken till oss istället stannade kunderna kvar i butiken och njöt av sommarvärmen tillsammans med oss, säger Reine Walfridsson, ansvarig extern kommunikation 7-Eleven i ett pressmeddelande.

Projektgrupp Wenderfalck:
Fredrik Jerresand, kundansvarig
Linn Jacobsson, kreativt ansvarig
Isabella Rönnmark, projektledare  

Projektgrupp Aktiva Event:
Stefan Warell, kundansvarig
Caroline Lundholm, projektledare

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

7-ElevenWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.