Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Årets nyheter i KBB

Publicerad: 6 Maj 2011, 15:30

På måndag presenteras de nominerade i Resumés och Novus kombinerade tävling och nöjdkund-undersökning Kundens Bästa Byrå. En nyhet i år är att samtliga byråer som har minst 65 procent nöjda kunder får en ”Nöjd kund”-certifiering.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

PR-byrån Westander jublar på förra årets KBB-gala.

Under den kommande måndagen släpps de nominerade till Resumés och Novus kombinerade tävling och undersökning Kundens Bästa Byrå, KBB. Byråkunderna tillfrågas av Novus om sina samarbeten med byråerna och den med nöjdast kunder vinner. Men även om man blir utan segern går det att få svar på vad kunderna tycker och en kvalitetsstämpel.

– Alla deltagande som har minst 65 procent nöjda kunder i år får ett nöjd kund-diplom som man kan hänga upp på byrån, eller en logga som man kan lägga på sin hemsida. Det fungerar som en kvalitetsmarkör, säger Peter Blid, projektledare för KBB på Novus.

Reaktionerna apropå förändringarna har än så länge varit positiva.

– De flesta byråer tycker att det här är spännande. Det är viktigt att få ett kvalitetssigill från en extern aktör, säger Peter Blid och tillägger:

– Dessutom är tävlingen unik i att den bedömer relationer. Det är uppskattat med de mjuka faktorerna, där finns mycket att hämta.

Annars är det inga större förändringar i processen att bli nominerad.

– Bland de frågor vi ställer är det inga större förändringar. Det är för att man ska kunna bygga ordentliga kunskapsserier över tid, berättar Peter Blid.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.