Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Branschpressen skapar ny arena under Almedalsveckan

Publicerad: 28 Januari 2019, 09:37

Måndag-torsdag arrangerar Resumé, Dagens Media och Medievärlden seminarier på Mellangatan 22 under Almedalsveckan i Visby.

Jobbar du med medier, marknadsföring eller kommunikation? Då bör du hänga i Resumés, Dagens Medias och Medievärldens gemensamma trädgård i Visby under Almedalsveckan 2019.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenAlmedalsveckanDagens MediaResuméMedievärlden

På Mellangatan 22, ett stenkast från Vinäger i centrala Visby, byggs en ny mötesplats för alla som arbetar i medie-, kommunikations- eller marknadsföringsbranschen. Här ska de tre branschtidningarna arrangera seminarier, genomföra intervjuer och podd- och tv-inspelningar, samt anordna mingel och andra sammankomster för sina läsare och kunder. Samarbetet kommer efter att Bonnier, som ägt Resumé sedan 1989, köpte Dagens Media och Medievärlden sommaren 2018.

– Tillsammans skapar vi den självklara mötesplatsen för alla som är intresserade av de stora och viktiga frågor som mediebranschen och kommunikationsindustrin brottas med. Med journalister från alla tre varumärken på plats i Visby kan vi också skapa ett riktigt starkt innehåll både på scenen och i våra andra redaktionella kanaler, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör för Resumé och Dagens Media.

De tre branschtidningarna har på senare tid fått en tydligare redaktionell inriktning, vilket gör att de kompletterar varandra.

Resumé är Nordens största affärsmedia för alla som jobbar inom marknad, kommunikation, design och reklam.

Dagens Media är varumärket för alla som arbetar kommersiellt med media – medieköpare, medierådgivare, mediestrateger, kommersiella chefer på mediehusen samt alla konsulter och företag inom adtech och martech.

Medievärlden bevakar publicistiken och affärerna i den svenska mediebranschen och täcker frågor som mediepolitik, juridik och etik.

Under Almedalsveckan 2019 arrangerar Resumé, Dagens Media och Medievärlden en stor mängd seminarier under måndag till torsdag. Några planerade ämnesområden är:

• Demokratifrågor kopplade till medieutvecklingen.
• Branschgemensamma utmaningar kring digitala medier och digital marknadsföring.
• Journalistiken och etiken.
• Kompetens och rekrytering i medie- och kommunikationsbranschen.
• Storaffärerna på den svenska mediemarknaden.
• AI och automatisering.
• Den globala konkurrensen och dess konsekvenser för de svenska mediehusen.
• Seminarier kopplade till Resumés årliga Superkommunikatörer-lista.
• Mediehusens nya affärsmodeller
• Reklam i det offentliga rummet.
• Den förändrade mediekonsumtionen och utmaningarna i att nå ut med kommunikation.
• Spelbranschens marknadsföring och framtid.
• Sociala medier.
• Diskussioner kring GDPR och e-privacy och personlig integritet.
• Näringslivets samhällsansvar och hur det kommuniceras.
• Mediepolitik.
• Strukturaffärerna inom lokalpressen och den lokala journalistikens framtid.
• Lärdomar av framgångsrika kommunikations- och marknadsföringscase.

På onsdagen arrangerar Dagens Media för tionde året i rad den stora festen DJ-battle. Inför den stora festen hålls förmingel i trädgården på Mellangatan 22.

Läs mer om Resumés aktiviteter i Almedalen här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.