Sponsring/Event
Brommapojkarna börjar med jämställd sponsring
Publicerad: 30 juni 2020, 12:54
Foto: Press
Brommapojkarna vill förbättra jämställdheten inom föreningen, och lanserar nu så kallad jämställd sponsring med struktur och granskning utifrån ett jämställdhetsperspektiv. Arbetet sker hand i hand med klubbens sponsorer.
Ämnen i artikeln:
JämställdhetFotbollsföreningen Brommapojkarna, BP, lanserar som första förening i Sverige så kallad jämställd sponsring. Verksamheten har granskats ut ett jämställdhetsperspektiv för att skapa en jämn fördelning av resurser inom föreningen. Lanseringen sker genom konsultfirman Accountability.
– Att vi erbjuder våra partners jämställd sponsring och därmed förbättrar förutsättningarna för våra spelare är ett stort delmål som vi är otroligt stolta över att nå. Vi ser arbetet för jämställd resursfördelning som en viktig del i vår verksamhetsutveckling, där vi försöker hitta lösningar på strukturer som i dag råder i stället för att se problem, säger Stina Jansson, Affärschef BP i ett pressmeddelande.
Affärschefen berättar också att klubbens sponsorer varit betydande i arbetet genom engagemang, resurser och krav.
BP har sedan tidigare tagit fram en egen guide för föreningar och delar av näringslivet som vill fördela sina resurser jämställt.