Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Brommapojkarna börjar med jämställd sponsring

Publicerad: 30 Juni 2020, 12:54

Foto: Press

Brommapojkarna vill förbättra jämställdheten inom föreningen, och lanserar nu så kallad jämställd sponsring med struktur och granskning utifrån ett jämställdhetsperspektiv. Arbetet sker hand i hand med klubbens sponsorer.


Ämnen i artikeln:

Jämställdhet

Fotbollsföreningen Brommapojkarna, BP, lanserar som första förening i Sverige så kallad jämställd sponsring. Verksamheten har granskats ut ett jämställdhetsperspektiv för att skapa en jämn fördelning av resurser inom föreningen. Lanseringen sker genom konsultfirman Accountability. 

– Att vi erbjuder våra partners jämställd sponsring och därmed förbättrar förutsättningarna för våra spelare är ett stort delmål som vi är otroligt stolta över att nå. Vi ser arbetet för jämställd resursfördelning som en viktig del i vår verksamhetsutveckling, där vi försöker hitta lösningar på strukturer som i dag råder i stället för att se problem, säger Stina Jansson, Affärschef BP i ett pressmeddelande.

Affärschefen berättar också att klubbens sponsorer varit betydande i arbetet genom engagemang, resurser och krav. 

BP har sedan tidigare tagit fram en egen guide för föreningar och delar av näringslivet som vill fördela sina resurser jämställt. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Jämställdhet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.