Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Burger King och McDonalds hjälper Mikz att göra jätteevent

Publicerad: 23 oktober 2012, 13:46

Nytto- och lojalitetsappen Mikz

Under de två kommande veckorna ska mobilappen Mikz hålla jätteevent på landets två största centralstationer. I Stockholm bjuder McDonalds på Big Mac i samband med releasen. En vecka senare bjuder Burger King på cheeseburgare i Göteborg när appen ska lanseras.


Nytto- och lojalitetsappen Mikz brakar loss med två jätteevents under de kommande veckorna. Nästa vecka kommer man att hålla releaseparty vid centralstationen i Stockholm i samarbete med kunden McDonalds som bjuder besökarna på Big Mac.

Veckan därpå håller Mikz ett stort event vid centralstationen i Göteborg. Då bjuder kunden och McDonalds konkurrent Burger King på cheeseburgare.

Varför ett samarbete med både McDonalds och Burger King?
– Varför vi samarbetar med McDonalds och Burger King? Det är två starka varumärken som tilltalar många, och kan hantera ett event av denna kalibern, säger Christer Björk vd på Mikz och Danir Marketing.

Christer Björk liknar Mikz vid en galleria i mobiltelefonen där olika företag kan sälja in sina erbjudanden och bygga lojalitet med konsumenterna.

Varför gör ni dess stora events?
– Vi vill skapa uppmärksamhet kring Sveriges nya galleria Mikz, samt starta vår resa mot att bli världens största lojalitetsapp.

Eventet går ut på att Svenska Fotbollsförbundet, som också har valt att finnas med i Mikz, kommer att lotta ut 500 biljetter till Fotbollsgalan den 12 november. United Stage lottar ut biljetter till Timbuktus 10 års-jubileum via Mikz.

Vad hoppas ni att det ska uppnå?
– Vi vill skapa uppmärksamhet kring Mikz som en app fylld med både kund- och affärsnytta, och hoppas nå ut till både företag och konsumenter. Vi vill generera fler nedladdningar och användare på den svenska marknaden men samtidigt öka vår varumärkeskännedom.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.