Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

De är klara för Sound Stockholm 2018

Publicerad: 8 Oktober 2018, 12:32

Google, ICAx och Spotify är några av företagen som delar med sig av kunskaper på Resumés konferens Sound Stockholm.


Ämnen i artikeln:

SpotifyBauer MediaICASound StockholmGoogle

Den 23 november arrangerar Resumé andra upplagan av Sound Stockholm – en heldag om ljudkommunikation – på Rival i Stockholm. På konferensen deltar bland annat tre företag som uppmärksammades på International Sound Awards i Hamburg i september i år:

Tommi Partanen, senior sound experience advisor på Ultra Nordic, berättar om projektet "Hear the taste" – där man har förbättrat smakupplevelsen på Finnairs flygresor genom användning av ljud. Ljudbrandingbyrån Ultra Nordic vann förstapris i kategorin "Audio marketing" på galan i Hamburg.

• Det tyska musikföretaget HearDis! ska gå igenom de första resultaten från forskningsprojektet ABC_DJ (Artist to Business to Business to Consumer Audio Branding System). Det rör sig om en algoritm som gör att företag och kommunikationsbyråer automatiskt kan hitta rätt musik för varje enskilt varumärke eller kampanj. HearDis! jobbar med kunder i premiumsegmentet, såsom Hugo Boss, Bosch, BMW och Porsche Design.

Margareta AnderssonLexter Ljuddesign berättar tillsammans med AMF Fastigheter om deras gemensamma arbete med The Lobby och Mood Stockholm. Lexter prisades på International Sound Awards för sin ljudbranding och ljuddesign av Mood Stockholm.

Andra som är klara för Sound Stockholm 2018:

Karen Kaushansky – Designing the future, with voice.
Karen Kaushansky är en av världens ledande experter på interaktiva röstupplevelser. Hon arbetar idag med kunder som Microsoft, Nuance, Jawbone, Samsung, Zoox och Lego. På Sound Stockholm 2018 kommer Karen Kaushansky teckna bilden av var vi står idag – och vad vi har att förvänta oss i framtiden. Hon ska också ge konkreta exempel på hur varumärken och företag redan idag arbetar framgångsrikt med den framväxande voice-tekniken.

Carl Wåreus, Head of agency, Google
Två år efter lanseringen i USA har Googles assistent kommit till den svenska marknaden. Carl Wåreus berättar om hur tjänsten fungerar, hur man som varumärke kan arbeta med den – och vad den kan komma att innebära för framtidens kommunikation.

Ariella Rotstein, co-lead, ICAx
ICAx, ICA-gruppens innovationshub, är ett av de första svenska företagen som har börjat jobba med Google Assistent, som kom till Sverige under sommaren i år. ICA erbjuder idag bland annat hjälp med receptinspiration och inköpslistor av den digitala personen Monica – en karaktär som tillsammans med sin man, Icander, fanns i ICAs marknadsföring på 70-talet. Ariella Rotstein berättar om ICAx:s arbete inom det här området och vad tekniken kan komma att betyda i framtiden.

Marco Bertozzi, Head of Ad Sales Europe, Spotify – The future of audio
Marco Bertozzi är enligt branschtidningen The Drum den fjärde mest inflytelserika personen inom digital media i Storbritannien. Han har en bakgrund från bland annat Publicis Media, där han arbetade med samtliga byråer i koncernen, varav den sista tiden som Global Chief Revenue Officer på Performics. Sedan januari 2017 är Marco Bertozzi vice vd för Spotify i Europa.

Under Sound Stockholm delas också priset Sound Award ut av Resumé och Bauer Media i kategorierna Årets röst, Årets ljudbranding och Årets ljudinnovation. Årets jury består av:

Staffan Rosell, vd Bauer Media (ordförande)
Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé
Emelie Friis, marknadsdirektör Kronans Apotek
Faraz Ali, student på Berghs
Gustav Egerstedt, cd Saatchi & Saatchi
Elisabet Fischer, copywriter Volt
Clara Grelsson, vd Mindshare
Åsa Sohl, partner Scream
Håkan Lidbo, ljudkonstnär

Läs mer om Sound Stockholm och tävlingen och säkra dina biljetter här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.