Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

De är klara för Sound Stockholm

Publicerad: 17 oktober 2017, 09:11

Nicky Birch, Rosina Sound, Tor Rauten Källstigen, Signal Signal, Margareta Andersson, Lexter, Emelie Friis, Kronans Apotek, Jonas Vahlne, Mindshare och Anders Elfström, Filt, talar på Sound Stockholm den 30 november.

Foto: Andreas Elgstrand (montage)

Här är några av höjdpunkterna på Resumés nya konferens om ljudkommunikation.


Ämnen i artikeln:

Sound StockholmResumé

Den 30 november arrangeras Sound Stockholm – konferensen som är helt inriktad på ljudets kraft och möjligheter. På talarlistan återfinns en rad experter inom bland annat voice-teknik, ljudarkitektur, musikstrategier, ljudreklam och poddar.

Här är några av de programpunkter och talare som hittills är klara för Sound Stockholm:

Creating an interactive drama for Amazon Echo and Google Home – Nicky Birch, grundare av Rosina Sound
Brittiska Rosina Sound är experter på innovativa ljudupplevelser. Grundaren Nicky Birch berättar om en ny dramaserie, framtagen av Rosina Sound och BBC R&D, där lyssnaren blir en del av handlingen när serien strömmas genom Amazon Echo eller Google Home.

Bygg starkare relationer med hjälp av voice – Jonas Vahlne, chefsstrateg på Mindshare
Jonas Vahlne förmedlar kunskap om hur varumärken kan stärka relationen till konsument med hjälp av den framväxande voice-tekniken.

Rätt ljud på rätt plats till rätt person – Margareta Andersson, grundare och konceptutvecklare, Lexter
Margareta Andersson levererar insikter om ljudets förmåga att förändra, förstärka och bygga atmosfär. Dessutom berättar hon om det internationellt hyllade projektet The Impossible Run.

Skapa känslor med ljud – Flickorna Larsson
Vad är det som gör att vissa radiospotar "fastnar" medan andra far förbi i etern? Flickorna Larsson, ett av Sveriges mest prisbelönta produktionsbolag inom radioreklam, tycker att det till stor del handlar om känslan den skapar.

Så lyckas du med marknadskommunikation med redaktionellt material – Anders Elfström, vd på Filt
Anders Elfström och Filt har gjort en mängd podcasts på uppdrag av företag som Ikea, Försvarsmakten, Telia, RFSU, Amnesty och Postkodlotteriet. På Sound Stockholm delar han med sig av sina viktigaste råd.

Hur låter ditt varumärke? – Johan Borg, founding partner, vd och music supervisor Ohlogy
Ohlogy, med kontor i Stockholm, London och Oslo utvecklar musikstrategier och musikidentiteter för en mängd varumärken och företag.

Lustnoveller – Emelie Friis, marknadschef på Kronans Apotek
Under Kronans Apoteks övergripande koncept "Ära alla dina sidor" skapade apotekskedjan den digitala intimprodukten Lustnovellerna. Lustnovellerna är skrivna och inspelade från två perspektiv som spelas upp i varsin hörlur för att lyssnaren ska kunna dela upplevelsen med sin partner. Hör Emelie Friis berätta om satsningen.

Följ ditt varumärke i talad influencer-media – Tor Rauden Källstigen, vd och grundare på Signal Signal
Signal Signal har tagit fram en tjänst som gör det möjligt att söka på och analysera omnämnanden i talad media som podcasts, radio, tv och Youtube-kanaler. Hör grundaren Tor Rauden Källstigen berätta om de viktigaste insikterna.

Andra företag som har talare representerade på Sound Stockholm är Bauer Media, Spotify och Online Voices.

Programmet till Sound Stockholm uppdateras löpande. Läs mer och säkra din plats här.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Sound StockholmResumé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.