Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

De kan vinna Gyllene Hjulet

Publicerad: 19 februari 2013, 07:57

Här är nomineringarna i tävlingen Gyllene Hjulet. Vinnarna utses den 14 mars på Ericsson Globe Arena.


Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Bidragen i Gyllene Hjulet bedöms av tre jurygrupper: en huvudjury, en sponsringsjury och en eventjury.

Huvudjuryn 2013 består av Cecilia Perlind (TNS Sifo) ordförande, Linus Almqvist (fd. Vattenfall), Jacob Nelson (F&B)  

Eventjuryn: Lars Andersson (Nine Yards), Linda Häggkvist (BrandEcho), Annika Kreipke (fd. Halebop), Birgitta Lernström (Swedbank), Eva Lundström (Sats), Dora Streiffert (Wenderfalck).

Sponsringsjuryn: Charlotte Ekman (JJP), Niklas Lundell (Way Out West/Luger), Patrizia Nilsson (Stadium), Carl-Henric Stjerna (PS Group), Ricky Strandberg (MEC), Annika Wink (Svenska Spel).  

ÅRETS EVENT B2B
•    Atea Bootcamp – Minnesota Communication
•    Gilla Jobbet - arbetslivets mötesplats – Occasion
•    IFS World Conference 2012 – IFS World Operations och LEON
•    Prototyping the future – IBM, INGO Sthlm och Protothon
•    Scandinavian Cosmetics – Doftgarderoben – Scandinavian Cosmetics och United Media Group

ÅRETS EVENT B2C
•    Are You Worthy? – Jung Relations
•    Let's celebrate thanksgiving –  V&B Change
•    Nu brandsäkrar vi Västerbotten – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide och Plakat
•    Vem bryr sig? – Försvarsmakten, B-Reel, Atomgruppen och DDB Stockholm
•    Walls by Philips – TP Vision/Philips TV, BrandEcho och DBY  

ÅRETS INTERNA EVENT
•    Ericsson BNET R&D Summit 2012 – PS Communication
•    Fastighetsbyrån Kick off 2012 – Step2 Communication
•    MSD Labyrinten – MSD och Rewir
•    TeliaSonera Finans Superhjältekampanj 2012 – Nine Yards
•    The Sandvik Journey – Occasion

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING
•    GOING HOME TO FASHION – Visit Sweden och Stockholm Visitors Board
•    Firealarm and orchestra – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide, Plakat och Punkt PR
•    H&M Home Dollhouse – Knock
•    iPad Act – Step2 Communication
•    Vasaloppshälsningen – Alecta  ÅRETS BÄSTA SPONSRING
•    Epic Moments by Panasonic LUMIX – Panasonic, IsobarJJP och Vizeum
•    Oddset Inside – Svenska Spel och Håkanson United
•    Rätt inställning – Trygg-Hansa och PS Communication
•    SJ Way out West 2012 – SJ och Passion Lab
•    Vattenfall – Energi för vintersport – Vattenfall, DDB Stockholm, Experiate och Lowe Brindfors  

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE
•    Diggiloo – Åsa Nathell AB och Krall Entertainment
•    Mercedes-Benz Fashion Week – MEC Access
•    Skidskytte för alla – Sveaskog och Skidskytteförbundet
•    Sommartravet 2012 – ATG och Passion Lab
•    Stockholms filmfestival – Stockholms filmfestival  

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG
•    Gå för hjärtat – Becel och Wenderfalck
•    Pynta för Jullösa – Stockholms Stadsmission, White & White Event och Garbergs
•    Svenska Hjältar – skolprojektet – Aftonbladet och Eventum
•    Tillväxtdagarna 2012 i Malmö – Swedbank
•    Utanförskapets pris – Minnesota Communication

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Gyllene Hjulet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.