Sponsring/Event
De syns på Stockholm Media Week
Publicerad: 16 maj 2016, 15:53
Paul Keenan (Bauer), Gina Azaric (Kicks) och Aric Dromi (futurologist) dyker upp på scen.
I morgon går Stockholm Media Week av stapeln på Chinateatern i Stockholm. Här är några av höjdpunkterna i programmet.
FT
Fredrik Thambert
Stockholm Media Week arrangeras på onsdag och torsdag av Sveriges Mediebyråer och årets tema är "Relevans".
– Vi pratar inga enskilda kanaler i år, utan innehållet berör alla – oavsett om man säljer en tryckt tidning eller VR-glasögon. Vi har försökt titta på hela den snabba teknikutvecklingen och förändringen av konsumenten, oavsett vilken kanal man jobbar i. Jag hoppas att vi ska vara framåtlutande, säger Staffan Slörner som är vd på organisationen.
Resumés förre chefredaktör Claes de Faire är programledare under de två dagarna, och till sin hjälp har han fyra sidekicks: Kicks marknadschef Gina Azaric, e-handelsgurun Moon-Suck Song, Kristina Juhlin på Amnet/Carat samt Screams Ragnar Tingström.
På scen kommer besökarna att för höra presentationer från exempelvis Aric Dromi, "chief futurologist" på Volvo Car Group och föreläsare i egen regi.
– Han jobbar typ 50 år framåt i tiden med teknologi och kommunikation, exempelvis hur vi kommer att operera om våra kroppar med den nya tekniken. Det är häftigt att Volvo har en sådan person som verkligen kan fokusera framåt på det som ligger väldigt långt borta, säger Staffan Slörner.
Från Facebook kommer Rob Newlan, ansvarig för deras "creative shop" på EMEA-nivå. En annan tungviktare är Bauer Media Groups globale vd Paul Keenan.
– Han har tagit ett beslut att de, som är ett globalt mediehus, ska satsa på Norden. Det är inte bara köpet av radion utan de har också köpt fler bolag i Finland. De vill bli en av de stora aktörerna vid sidan av Bonnier och Schibsted, så det är häftigt att han kommer hit, menar Slörner.
Dessutom kommer ett antal priser att delas ut. Läs om de nominerade här nedan.