Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

De utser näringslivets superkommunikatörer

Publicerad: 16 Februari 2015, 15:53

Per Schlingmann, Kattis Ahlström och Thomas Backteman

Förra året utsågs Ikeas grundare Ingvar Kamprad till Näringslivets främsta superkommunikatör, 2013 vann Swedbanks vd Mikael Wolf utmärkelsen. Vem det blir 2015 kommer att avslöjas på Fotografiska den 4 mars.


Ämnen i artikeln:

Cecilia Schön JanssonKatarina EkspongThomas BacktemanNäringslivets 150 SuperkommunikatörerClaes de FairePer SchlingmannKattis Ahlström

Näringslivets 150 superkommunikatörer är en lista med personer som bäst visat att de förstått vad som kan åstadkommas med kommunikation.

– Vi vill uppmärksamma de som driver sin verksamhet framåt med hjälp av kommunikation, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.

Vad utmärker en superkommunikatör?
– En person som förmår nå fram, beröra och skapa stordåd. Jag tror att stark kommunikation idag handlar om att agera, vara genuin och våga vara transparent och inkluderande på riktigt. Och inte minst att våga vara experimentell, säger jurymedlemen Per Schlingmann.

Vilka superkommunikatörerna är avgörs av en jury. I den ingår i år, förutom Claes de Faire, även Lena Ahlström, vd och grundare Ledarstudion, Per Schlingmann, rådgivare och grundare Per Schlingmann AB, Thomas Backteman, executive director och partner Hallvarsson & Halvarsson, Kattis Ahlström, generalsekreterare Bris, Cecilia Schön Jansson, vd Sveriges Kommunikatörer och Resumés redaktionschef Katarina Ekspong.  

Avgörande för en topplacering är att man använder kommunikation för att åstadkomma verkliga resultat eller genom att omdana formerna för kommunikation, förklarar Per Schlingmann.  

– Juryn har valt att lyfta och uppmärksamma människor som själva träder fram och gestaltar sig själv eller ett varumärke. Människor som använder kommunikation och kulturbyggande för att leda, utveckla och förändra företag. Och inte minst människor som förmår utnyttja digitaliseringen för att nå fram, beröra och påverka.

Per Schlingman är en av talarna på eventet den 4 mars.

– Jag ska bland annat prata om hur digitaliseringen totalt förändrat förutsättningar för kommunikation och vad detta betyder.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.