Sponsring/Event
De vann Gyllene Hjulet
Publicerad: 28 april 2017, 08:03
På torsdagskvällen belönades de bästa insatserna inom sponsring och events. Här är vinnarna i Gyllene Hjulet 2017.
FT
Fredrik Thambert
Gyllene Hjulet arrangerades igår av Sponsrings & Eventföreningen för 20:e året i rad. 170 stycken bidrag skickades in och 13 av dem korades som vinnare i respektive kategori.
Här är alla vinnare:
ÅRETS BÄSTA SPONSRING
NattVasan - SILVA Sweden, Vasaloppet
ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE
Gothia Cup – BK Häcken, Rättighetsbyrån
ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG
#HATAHAT – Telia, Stiftelsen Friends
ÅRETS EVENT B2B
Webbdagarna Stockholm – IDG, Springconf
ÅRETS EVENT B2C
Barncancergalan – Det svenska humorpriset - Barncancerfonden, FLX, DNS, Kanal 5
ÅRETS INTERNA EVENT
Fastighetsbyråns 50 årsjubileum - Fifty shades of great - Minnesota Communication, Fastighetsbyrån
ÅRETS LÅNGSIKTIGA
Arla kosläpp – Le Pacte, Arla
ÅRETS INTERNATIONELLA
Child4Child – Garbergs, Childhood Cancer International
ÅRETS HANTVERK
The Scania Clock – TBWA Stockholm, Scania
ÅRETS DIGITALA
Los Santos Pride – Garbergs, Stockholm Pride
ÅRETS NYTÄNKANDE
Läkerol – LET'S TALK – Cloetta Sverige, KING, IUM, POST STHLM
ÅRETS ENDORSEMENT
Henkes hårresande meddelande - Jung Relations, HardHat, MediaCom
ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING
Statue of integrity - Ord&Bild Reklambyrå.