Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Efter bantningen – fusion ska göra PS bäst i sydväst

Publicerad: 28 Maj 2012, 08:49

Johan Gronowitz och Malin Gunnäng.

Foto: Pressbilder

(UPPDATERAD) Åtta tjänster försvann när PS Communication lade ner sin digitala avdelning i Malmö i höstas. Nu hamnar Malmö-kontoret och Göteborgs-kontoret under samma resultatenhet. Fusionen ska stärka byråns grepp om Sydsverige – Göteborgs-chefen Johan Gronowitz blir regionchef för PS Sydväst.


Ämnen i artikeln:

PS Communication

Malmö-kontoret var tidigare en webbbyrå, men är nu en utvecklad brand experience-byrå. I och med sammanslagningen med Göteborgs-kontoret växer Malmödelen från 5 medarbetare till 45. Kontoren får fler gemensamma resurser och blir bättre rustade för tillväxt.

Inga tjänster försvinner, däremot kan fler tillkomma.

PS Communication hävdar att man nu blir den i särklass största byrån inom brand experience i Sydsverige.

–      PS har sedan länge haft en stark närvaro i Sydsverige genom kontoret i Göteborg med skånebaserade kunder såsom Procordia, Skånetrafiken och Skånemejerier. PS satsar sedan något år tillbaka, via kontoret i Malmö, ännu mer på marknaden i Sydsverige och det faller sig därför helt naturligt med ett närmare samarbete, säger Johan Gronowitz, vd på PS Communication i Göteborg och regionchef för PS Sydväst, i en kommentar.

– Tillsammans kan vi erbjuda våra kunder 45 specialister som varje dag brinner för att skapa de bästa lösningarna inom brand experience. Med samarbetet skapar vi synergier och lyfter erbjudandet, säger Malin Gunnäng, byråchef på PS i Malmö.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

PS Communication

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.