Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

”En marknadschef måste vara hands on”

Publicerad: 26 november 2014, 11:46

Knut Vidar Nilsen utsågs förra året till Sveriges bästa marknadschef i kategorin ”kläder”.

Knut Vidar Nilsen är maknadschef för Dressmann. Förra året kammade han hem förstapriset som Sveriges bästa marknadschef i kategorin ”kläder”. För Resumé berättar han om vad vinsten betytt, vilka egenskaper som är viktiga hos en maknadschef och om vad han tror om sina vinstchanser i år.


Ämnen i artikeln:

DressmannSveriges bästa marknadschefer

Vad betydde det för dig att vinna?

– För mig var det ett stort erkännande för det jobb vi har gjort på Dressmann de senaste åren. Vi har lyckats öka vår trovärdighet och samtidigt förstärkt vårt kommersiella tryck på marknaden.

Kommer ni fortsätta att satsa på tv-reklam även nästa år?

– Ja, det kommer vara vår huvudsakliga mediekanal även nästa år.

Vad tycker du är hemligheten bakom en bra marknadschef?

– En bra marknadschef måste vara "hands on" på allt som sker i alla avdelningar i organisationen. Samtidigt måste han vara extremt lyhörd för vad butikerna rapporterar från kunderna. Att vara marknadschef är inte ett teoretiskt jobb, utan mer av ett butikschefsjobb.

Du är nominerad i år igen, vad tror du om dina chanser att vinna?

– Jag vet inte. Vi på Dressmann är på gång att göra vårt bästa år någonsin både i Sverige och på andra marknader. Eftersom marknadsföring och resultat har ett samband så kanske det är en möjlighet...

Vinnarna utses på en gala på Berns den 27 november, vill du gå?
Boka biljett här
(Obs! Begränsat antal platser)

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.