Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Eventföretaget Hansen stärker varumärket

Publicerad: 10 maj 2013, 13:55

Hansens nya logga

Hansen Event & Conference byter namn och logga. Nya namnet blir kort och gott Hansen.


Ämnen i artikeln:

Hansen Event

– En del anser att vårt tidigare namn Hansen Event & Conference har varit krångligt och därför väljer vi nu att göra det enkelt och heter kort och gott Hansen, säger företagets creative director Niclas Rahm.

– Den nya grafiska identiteten symboliserar vad Hansen nu står för. Vi har även utvecklat en ny hemsida eftersom den är en av våra viktigaste externa kommunikationskanaler. Detta har gjorts tillsammans med varumärkesbyrån Kurppa Hosk, fotsätter Niclas Rahm.

Hansen är en av de ledande aktörerna inom mötes- och eventbranschen och ingår i upplevelsekoncernen 2E Group.Företaget planerar, utvecklar och genomför möten som är fast förankrade i företags affärsstrategi.

Några av de större uppdrag som Hansen arbetat med den senaste tiden är Volvo Ocean Race, Oriflame Global Gold Conference, ICA stämman, Whitedagarna för White Arkitekter, SAAB Group 75 års jubileum samt lanseringen av Volvo V40 för Volvo Cars. Hansen grundades 1989 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Hansen Event

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News