Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Sponsring/Event
Publicerad: 15 Oktober 2012, 10:30
Pelikaner i Mississippi-deltat.
Foto: Annie Griffiths/National Geographic
Eventbyrån Eventum ska lansera National Geographic Live i Europa. De ska producera och marknadsföra föreläsningar med National Geographics fotografer och filmare tillika äventyrare runt om i Europa. Premiären förläggs till Konserthuset i Stockholm.
När den amerikanska tidningen och tv-kanalen National Geographic lanserar sin föreläsningssatsning National Geographic Live i Europa ska den svenska eventbyrån Eventum stå för producering och marknadsföring.
– Vi är mycket stolta över att National Geographic valt Eventum för de här fantastiska föreläsningarna. Vi ser National Geographic Live som en underhållningsplattform för både allmänhet och företag som söker något inspirerande och samtidigt bidrar till något viktigt – bevarandet av vår planet för kommande generationer, säger Mats Ahldén, vd på Eventum i en kommentar.
Konserthuset har gått in som en partner och arena för National Geographic Live i Stockholm. På scenen planeras föreläsningar med bland andra undervattenfilmaren Brian Skerry, National Geographics första kvinnliga fotograf Annie Griffiths samt Sveriges egen National Geographic-fotograf Mattias Klum.
– Vi har en hög ambition att National Geographic Live ska bli lika framgångsrikt i Europa som det är i USA. Eventum har visat sig vara den perfekta partnern för oss att lyckas med den ambitionen. Här är också lärare och studenter viktiga målgrupper, säger Andy van Duym, vice vd för National Geographic Live & Speakers Bureau i en kommentar.
Linus Fremin